Alla inlägg den 1 december 2006

Av Victoria - 1 december 2006 16:16

I dag är det första december och det betyder att julen närmar sig på allvar. När jag var liten var det julaftonen man såg fram emot mest. Men så är det inte längre, inte för mig iaf. Nu för tiden är det själva stämningen jag saknar,och alla förberedelserna inför julen som igentligen är "juligare" än själva julen i sig. Man går och längtar efter julen och när den väl kommer så tänker man, var det allt? Så mycket väsen för nästan ingenting ju.. För vad gör man igentligen på julafton, man öppnar julklappar(som inte innehåller det du önskar dig eftersom att den julklappen var alldeles för dyr)äter julmaten, (men du har ju redan ätit minst ett julbord innan dess och är därför lite less på den maten) man tittar på kalle anka eller något annat julprogram som man redan sett hundra gånger tidigare. Man träffar släkten igen och ibland kan det vara lite jobbigt att vara alla samlade på samma ställe, man får nästan inte vara själv 1 minut for god sakes. Att göra knäck och baka pepparkakor,köpa gran,handla julklappar, julpynta hemma och öppna luckorna dag för dag i en choklad kalender det är julen för mig. God Jul

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards