Direktlänk till inlägg 30 november -0001

Synfel

Idag har faktiskt inget annat hänt som jag finner värt att skriva om än att jag var hos optikern idag. Jag har faktiskt lite av en fobi för synundersökningar vilket kan tyckas vara lite konstigt kanske. Men jag skyller helt enkelt på min barndom, för när jag var liten såg jag nästan ingenting på mitt vänstra öga. Vilket gjortde att jag var på ständiga synundersökningar på huddinge sjukhus. Dessa besök var ganska jobbiga för mig, det jag minns att jag avskydde mest var att få droppar i ögonen. Jag tror jag fick det för att pupillerna skulle vidgas, och det var mycket obehagligt. För när dropparna började värka, såg jag ännu mindre än innan och det var som dimma framför ögonen. I dag fick jag iaf reda på att min syn varken förbättrats eller försämrats och det ser jag som positivt. Det var heller inte så jobbigt som jag trode det skulle bli. Det fungerar bra med linserna för mig men jag önskar många gånger att jag inte behövde dem. Men då brukar jag tänka, hellre synfel än något annat fel jag hade tur som bara föddes med ett synfel och det kan man till och med göra något åt. För tänk på dem som föds handikappde och får veta att det aldrig kommer läka eller inte går att göra något åt. Det är dem det verkligen är synd om. Och jag är väldigt lyckligt lottad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 30 maj 2007 19:52

Spelade golf idag, var ganska kul. Speciellt när man spelar med en så dålig förlorare som johanna, haha. Att det ska vara så jävla svårt med golf egentligen? Det krävs ju inget geni för att putta en boll ner i ett hål direkt. Eller gör det de? Jaja, ...

:)

Av Victoria - 21 mars 2007 10:16

Puss hälsar Johanna

Av Victoria - 15 februari 2007 19:50

Min brorsa är på prao.. stackars,stackars honom! På en mataffär! Alla i personalen typ tar ut sin depression på den lille stackarn. Det är inget muntert gäng han spenderar sina dagar med kan man säga.Det enda positiva jag kan komma på är att han får...

Av Victoria - 5 december 2006 17:59

jaha... det här är mitt sista inlägg för svenskan. Jag tror inte jag nämt det tidigare, men det här är som sagt en svenska läxa som ska lämnas in i morgon. Jag har kommit fram till att det är kul att blogga.Jag tror till och med att jag kommer fortsä...

Av Victoria - 4 december 2006 18:16

Denna lista är ett bevis på hur fruktansvärt svennig jag är. Andra ställen jag varit på förutom Sverige: 1. Teneriffa 2. Cypern (Aya Napa) 3. Österrike 4. Bulgarien 5. Snart även Gran canaria En bild av poolen utnaför hotellet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
<<<
00 0 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards